Thursday 21 March 2013

Permulaan, Salam Semua, Salam Perkenalan!

Assalamualaikum!

Hola peeps! Sebelum bergerak lanjut, salam perkenalan semuanya.. Saya budak baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan! uhuk!

NI post pertama aku sejak mulanya bukak blog ni.  Dari haritu nak add post tak lah buat-buat. Dah lama meninggalkan dunia blog.. Jadi agak blur bila tngok banyak benda aku nak kena mula belajar balik.  Yerp! Terlalu banyak..  Blogspot ni pon dah banyak yang berubah.  Apa nak buat..dunia makin maju, orang makin banyak, kepandaian banyak melimpah, ragam makin macam-macam. *out of topic!*

Tujuan terbuatnya aku blog serba kurang ni adalah untuk cuba menimbulkan rasa passion dalam diri ni untuk mulakan berblog balik.  Dulu pernah ada blog.  Tapi dihack. Well, sampai sekarang tak dapat balik.  Aku taktau apa puncanya jadi macam tu.  Maybe security tak berapa nak cantik..

Walaubagaimana pun! Thanks to them sebab benda yang jadi, buat aku belajar sesuatu yang tak ternilai! Diorang sebenarnya berniat baik.. Ok, tinggalkan sebentar mengenai hal belog lama terbabit! Mulakan buku baru, mulakan belog baru.. hehe

Cuma tulah... aku mngharapkan kali ini ia akan berkekalan sampai bila-bila.. Bukan femestista yang aku carik.. tapi aku berharap passion berblog aku kembali timbul semula!  Dan yang buat bestnya kali ni, everything aku buat sendiri.  Header tu pun aku buat sendiri tu. hehe Belajar untuk buat semuanya sendiri!

Oh! Ye! Tujuan lainnya aku bina blog ni adalah untuk bagi semangat pada gadis-gadis debab sama macam aku yang debab ni supaya keluar dari rasa rendah diri dan tak dipandang.  aku tak lah hebat mana.. Bukanlah orang fofular... tapi pengalaman hidup sepanjang 20++ tahun ni mengajar aku banyak benda pasal hidup.

saja letak gambar bunga ni..apa functionnya pun aku tak tau! haha

Pasal sahabat, cinta, family, kerjaya dan everything yang buatkan aku sebagai gadis debab menjadi teguh hingga kini walaupun banyak kali tersungkur! Kerjaya?? Kerjaya aku taklah hebat mana.. Tapi cukuplah sekadar membantu family mengharungi hidup yang penuh pancaroba ini! HOHOHO

So! Gadis debab luar sana! Ini permulaan bagi kita!! Perkenalan dari aku untuk korang, sahabat, bakal sahabat dan bakal family ku! gituuuewww!!

Bye2!

p/s : Dunia ni takkan merubah hidup kita kalau bukan kita merubah diri kita.  Hidup kita, kitala yang kena corakkan! :)

Salam Semua,
Gadis_Debab!

2 comments:

Unknown said...

hahaha...blog baru lagi ke

gadisdebab said...

Aah...kan...pasni tambah gi satu blog..pastu tanbah lg..hahaha blog yg hrtu aku lupe password..kihkihkih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...